| En 
        un futur no gaire llunyà, Barcelona és una Atlàntida 
        que s'enfonsa. El canvi climàtic l'ha fragmentada en illots. Les 
        Forces de Repressió Privada els vigilen, dalt de les motos aquàtiques. 
        Sobre la superfície encara emergida de la ciutat, s'hi alcen els 
        edificis de l'ahir i del demà. Conformen una arquitectura dislocada, 
        piranesiana, esquizofrènica. Les pantalles de tele gegants són 
        a cada cantonada, planant sobre les pupil·les i l'orella d'una 
        societat multiètnica, dirigida amb mà fèrria pel 
        totalitarisme. Els malsons d'Orwell i Huxley han pres cos.Però, 
        a la Barcelona del 2020, no tothom està disposat a amagar el cap 
        sota l'ala, a acceptar el sistema vigent amb passivitat. Aquestes són 
        algunes de les claus dels quatre números que conformen 'ColorCafé', 
        l'últim treball d'Alfons López i Pepe Gálvez, un 
        thriller futurista i sociopolític, amanit amb una bona dosi d'intriga 
        i peripècies, que es desenvolupa al llarg de quatre dies de l'any 
        2020. Els autors, que ja havien elaborat l'àlbum 'Asesinato en 
        la mezquita', editat per SOS Racismo, ens presenten un microcosmos on 
        s'hi barregen hackers i grups subversius, activistes i immigrants amuntegats 
        al Parc Güell, malalts d'Internet i polítics racistes, conformant 
        una teranyina humana tan atapeïda com anguniosaLa 
        narració -seguint el mestratge de Frank Miller o Paul Verhoeven-, 
        avança contrapuntada per insercions televisives, que tenen la virtud 
        d'ironitzar sobre la societat del 2020. A l'hora de treballar l'argument, 
        ignorem si Gálvez i López van inspirar-se en aquella frase 
        de Félix de Azúa, en què comparava Barcelona amb 
        el Titanic, o en la novel·la 'El mundo sumergido', de James G. 
        Ballard. Possiblement, cap de les dues coses va generar l'univers escanejat 
        a 'ColorCafé'. Un univers sòlid i compacte, que seria bo 
        que, més enllà dels quatre quaderns, tingués continuïtat. 
        La Barcelona submergida dels creadors dóna per a uns quants comic 
        books més.© 
        07/05/98 AVUI. Tots els drets reservats.ColorCafé
 Pepe Gálvez i Alfons López.
 Quatre números.
 Planeta DeAgostini.
 Col·lecció Laberinto.
 Barcelona, 1998.
 |